Eerste 2 weken - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Joost Bos - WaarBenJij.nu Eerste 2 weken - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Joost Bos - WaarBenJij.nu

Eerste 2 weken

Door: Joost Bos

Blijf op de hoogte en volg Joost

21 Augustus 2015 | Noorwegen, Oslo

Ben nu alweer dik 2 weken in Noorwegen en het leek me wel tijd worden om een verslagje op papier te zetten. (heb ook aardig wat foto's toegevoegd).

Ik ben om 5 augustus vertrokken naar Noorwegen om daar 5 maanden te gaan studeren en hopelijk een minor af te kunnen ronden. Onder deze minor vallen de vakken Eventmanagement, Volunteerism in sport & Marketing in Sports. Dit samen valt weer onder de module sportmanagement.

De heenreis verliep eigenlijk heel soepel om uiteindelijk terecht te komen in Kringsja studentvillage waar heel veel exchange students wonen, maar ook noorse studenten en voor zover ik weer zelf gezinnen of studenten met kinderen. Want er is ook een dagopvang hier op kringsja. Kringsja studentvillage ligt echt vlak naast de campus dus dat is wel ideaal. Ik deel mijn appartement met een noorse jongen, Daniel.

De eerst paar dagen was het een beetje settelen. Ik heb samen met een ander nederlands meisje Oslo bezocht , een hike gedaan en nog wat gezwommen en hardgelopen bij het meer vlak achter de school (veel zon!!).

Daarna begon op zaterdag 8 augustus de introductie voor alle exchange students. In de introductie hebben we veel gedaan. Een korte opsomming.
-Treasure hunt
-Veel sporten
-Feestjes
-boottrip naar een eiland bij Oslo
-Wat informatieve zaken op school

Deze introductie gingen verder op Maandag met ook alle Noorse studenten waar we nog meer van bovenstaande hebben gedaan en vooral alles om elkaar beter te leren kennen.
De exchange students zijn allemaal heel leuk, aardig, spontaan en staan allemaal open voor nieuwe dingen en lol maken (erg belangrijk:D)

Op de facebookpagina worden ook elke dag wel berichten geplaatst voor uitstapjes of gewoon om te gaan hiken, beachvolleyballen of bbq'en dus je kan je altijd wel vermaken hier!

Na de introductie zijn ook de lessen weer begonnen. Heb er al één lecture volunteerism op zitten en één lecture eventmanagement. Vooral eventmanagement spreekt me erg aan vanwege de vele sportevenementen hier en ook de youth olympics games die in 2016 in Lillehammer zijn.

Verder gisteravond nog een hike gedaan, 5 km vanaf campus. En van het weekend is er een event van Redbull in Oslo en een voetbalwedstrijd van de lokale club in Ullevaal stadion.

Een minpuntje is wel dat zoals velen mij al gezegd hebben de prijs voor bier hier BELACHELIJK DUUR is! 1 bier ergens in een café is zo'n 70 Nok . Eigenlijk wil je niet eens weten hoeveel dat is in euro's ... (7,58 .....) :(
En voor een biertje in de supermarkt betaal je ongeveer de helft..

Nou, dit waren eigenlijk de eerste 16 dagen wel!

Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!

  • 29 September 2015 - 09:55

    Wilma Pasma:

    Hallo Joost,

    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.

    Tot ziens,
    Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 September 2015

Trolltunga + Kopenhagen + Goteborg

21 Augustus 2015

Eerste 2 weken
Joost

Ik zit in Oslo voor 5 maandjes aangezien ik hier een Minor mag volgen. De bedoeling is dat ik 3 vakken ga volgen binnen de module Sportmanagement. Eventmanagement, Marketing in Sports en Volunteerism in Sport. Daarnaast ga ik proberen zoveel mogelijk van Oslo en de rest van het land te zien!!

Actief sinds 04 Aug. 2015
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 2961

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: